dimarts, 8 de febrer del 2022

Disseccionem una pota de pollastre (3r)

Fa uns dies, la classe de 3r hem disseccionat una pota de pollastre amb l'objectiu de poder identificar i observar algunes de les parts de l'aparell locomotor. Tot seguit us expliquem com ho hem fet:

- Primer, hem agafat la pota de pollastre i li hem tret la pell. Hem analitzat què hi ha entre la pell i el múscul

- Després, hem buscat els tendons i hem separat els músculs dels ossos

- A continuació, un cop identificats els músculs, hem intentat deixar les articulacions netes per tal de veure'n els lligaments i els cartílags. També hem aprofitat per a identificar els ossos: el fèmur, la tíbia i el peroné. 

- Per últim, hem trencat el fèmur amb unes tenalles. Al seu interior hem vist la medul·la òssia. És la fàbrica de les cèl·lules sanguínies. 

Realment ha estat una experiència molt impactant. Al principi ens feia una mica d'angúnia, però a mesura que avançava l'experiment hem perdut la por i hem gaudit molt. Hem après Medi d'una forma vivencial i divertida!

Feu clic a la imatge per tal d'accedir a l'àlbum

16 comentaris:

  1. Hola hem obert una pota de pollastre. Els ossos estavan molt pegats I molt fort I era molt divertid

    ResponElimina
  2. la esperiencia asigut amb fastic pero asigut dibertida

    ResponElimina
  3. Jo no estava pero crec que va ser molt interesant i molt divertit. En les fotos he vist els tendons i els cartílags. Tothom portava guants.

    ResponElimina
  4. Hola! Soc el Marc, m'agradat molt l'experiència d'obrir un pollastre, també els ossos per dins m'ha donat una miqueta de fastic, i ha estat molt divertit adeu que us hagi agradat a vosltres tambe adeu🥰🥰🥰😍😍😍

    ResponElimina
  5. M'ha agradat obrir la pota de pollastre gràcies Crisina per deixar-nos obrir la pota de pollastre espero que la classe tambe s'hagi divertit.

    ResponElimina
  6. VA SER MOLT EMOCIONANT. VAM VEURE TENDONS, MÚSCULS, OSSOS I MOLTES ALTRES COSES I EL MÉS IMPORTANT ÉS QUE ENS VAM DIVERTIR MOLT! ADEU!

    ResponElimina
  7. HOLA! EM DIC WALID. M'HA AGRADAT MOLT L'EXPERIMENT. M'HA INTERESSAT MOLT I HE APRÈS MOLT DEL COS HUMÀ I LA POTA DE POLLASTRE. ADEU! FINS AVIAT!

    ResponElimina
  8. ¡HOLA! SOY JANNAT Y ME GUSTA ESTUDIAR EL APARATO LOCOMOTOR. TAMBIÉN ME GUSTA ESTUDIAR EL CUERPO HUMANO. ES
    DIVERTIDO ESTUDIAR EL CUERPO HUMANO. ¡ADIOS!

    ResponElimina
  9. M'HAN AGRADAT MOLT LES COSES QUE HEM FET A CLASSE. FINS AVIAT!

    ResponElimina
  10. M'HA AGRADAT MOLT. VAIG OBSERVAR LA POTA DE POLLASTRE I M'HA AGRADAT L'EXPERIÈNCIA. FINS AVIAT!

    ResponElimina
  11. Ha sigut molt interessant

    ResponElimina
  12. Ha sido muy emocionante abrir una pata de pollo. Hemos visto muchos huesos.

    ResponElimina
  13. wow me a agradat molt el experiment yo le e trencat 2 ossos i le e quitat 3 tendons. fins aviat.

    ResponElimina